Ny dag, nya tag...

Trotts min trötthet hamnade jag inte i säng föräns sent.
vid ca. halv tio så vaknar Johan...pigg och glad...fasiken...så det var lite bus och sen så la vi oss allihop i våran säng strax efter elva...men Johan var frtf pigg så vi tittade på lite kort (vilket han tycker är jätte kul) och någa film snuttar på min telefon...sen så la vi oss ner och vi somnar ganska omgående...vi sover till halv åtta. Upp och hoppa, morgon mys i soffan...sen åt vi frukost i lugn och ro...tvätta ansikte och händer, byta blöja tvätta rumpan....på med blöja på med kläder, på med skor, jacka och kepa...ner i vagnen och sen iväg till dagis.

Det var en lycklig grabb som kom dit och började leka ögonblickligen.

så nu sitter jag här med händerna fulla...har massor att göra, men tänkte skriva lite här också.

Skall hinna med massor av viktiga saker idag!
Undrar faktiskt om jag räcker till...förstår inte hur jag orkar faktiskt!

Dagens todo...

* Skriva lektionsplanering om Barnkonventionen.
* Göra Kunskaps-mallen
* Städa
* Hänga tvätt och stoppa ner mer tvätt i maskinen.
* Hämta Johan
* Handla mat.
* Jonas kommer hem
* Laga och äta mat.
* Leka
* Träna om jag inte är för död...måste ju pröva mina nya RYKÄ skor då mina gamla har fått "punka".
Har haft dem i två år och för någon vecka sen "dog" dem. Fick spänningar i foten och var tvungen att börja stretcha redan någon minut in på uppvärmningen. Inte som det skall, och det blev bara värre...så nya skor is the shit, sen har jag ju också en ny träningsväska, då morsan har klagat sig blå över att mina gamla är för ful och sliten...jag älskade ju iofs den väskan, det var lite sliten men den dög väll fram och tillbax till gymet? Tydligen inte.
IAf...efter det..
* Duscha
* Krascha i sängen.

Jag hoppas nu på att helgen bjuder på Sol så att vi kan åka till Avesta på Fredagkväll...på Lördag är det nämligen marknad där och det brukar vara kalasmysigt! Så jag hoppas på det.

Skall även slänga ur mig ett ENORMT GRATTIS!!! Jonas kusin Olivia och hennes sambo Felix som igår morse fick en liten son! Nu har Johan en syssling och Jonas ett kusinbarn! Jätte glad är jag för eran skull och det känns jätte kul at välkommna in ett nytt liv till släkten!!

Hmm...ja...jag känner mig rätt färdig skriven på detta inlägg nu tror jag...

OHhh....nee...en liten sak till. På Torsdag nästa vecka så är det sista dagen i skolan för sommaren och detta skall firas med buller och bång! Jag skall gå på min första konsert sen 2007!!! GALET va kul det skall bli! Jag skall gå med morsan, moster och kusin på AC/DC, hur balle är inte det?
Senaste konserten var en Halloween konsert, den var också bra!

Nej fan, nu får jag skärpa mig lite, msåte sätta igång nu om jag skall hinna allt!

Puss och Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0