Destination: hjärtats fröjd och glädje.

...det är var mitt barn är gör mig.
Han är hela mitt liv.

Just i detta nu sitter jag med TVn på, alla sover, och jag är vaken...tittar på Patrioten med Mel Gibson och Heath Ledger. En film jag har sett så sjukt många gånger, men ser det idag med helt andra ögon.
Han gör allt för att skydda sin familj och smärtan att se två av sina söner dö. Det gör ont i mig.

Filmen visar också en sån där ondska...människor som blir totalt hänsynslösa...krig. Usch. Tänk er att det finns människor som skadar/dödar barn...man tänker inte på att en bomb riktat mot någon eller några faktiskt oftast också drar med sig civila...kvinnor, äldre och barn. Man dödar familjer för att komma åt något annat..

Hur kan man? Hur mycket man än hatar någon så kan det ju inte ändå inte kännas okej att mörda ett barn!?
Tanken är för mig ofattbar...det sjuka är att många utav som urför dessa vansinnesdöd, faktiskt har familj själv. Tänker dem inte på sina barn...ser dem inte sina egna barn framför sig? Vad har ett barn gjort för ont? Vägrat äta, smutsat ner sina kläder, skrikit natten igenom, bajsat i blöjan...det har vi alla gjort.

Det äcklar mig och det skrämmer mig att det finns sånna hjärtlösa människor. Jag ser bara mitt barn framför mig. Ser hans stora blå ögon, skrattgroparna och allt underbart som finns med honom...hur skulle man änns tänka tanken på att skada något så underbart?

Usch, mår dåligt.
Död åt krig.
Död åt människor som bara ser så långt som till sin egen näsa.
Whatever you do, comes back times two.

Min son är mitt liv och mitt hjärta.


Nu ska jag sova, imorgon är det en underbar dag och jag skall få träffa min mormor och morfar!
Och Johan också, och Jonas med...men Jonas träffar nog morfar mer än mig! haha!

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0