Lite nöjd är jag iaf..

...med att jag har mer pengar denna månad, ännu bättre nästa månad...det börjar ordna upp sig nu :)

Lite mindre nöjd med att examinationen går så segt, jag har inte alls någon lust att hålla på med den!! Men det är ju ett nödvändigt ont. Jag har typ 1 lektioni nästa vecka och veckan efter det är jag ledig från skolan tror jag iaf...måstse kolla upp det. 
 
Det är vackert ute, iaf i mina ögon...det är mulet och grott...MEN: Det är 4 plus ute och det TÖAR som bara den. Tycker gruset, asfalten och ja, allt sånt som man brukar tycka är fult, är vackert...bara för att jag vet vad det leder till. Det leder till våren och sommaren! jag vill känna gräset under mina fötter. Bara ta på oss skorna och gå ut och leka i lekparken...bara vara...jag längtar efter att kunna leka ute med Johan! Det kommer bli så himla skoj :) Om jag hinner idag, ska jag köpa hem lite påskpyssel! Hinner jag inte idag, får jag göra det i helgen eller i nästa vecka! Ska ha lite påskris, fjädrar (som helt garanterat bli uippätna av våran galna katt), lite annat sånt där smått som har påsken till...funderar på att köpa en påsktupp...en sån man lägger godis i och ha på bordet, bara för att det är fint :)

Iaf på skärtorsdagen har jag bytt arbetspass med Elisabeth och så ska jag hämta Johan på dagis, sen ska han få bli "påskgubbe"...jag vet inte riktigt hur jag ska göra om jag ska gå runt lite med honom här i området eller om jag skall gå och påska hos dem vi känner? Sen åker vi till avesta...på Långfredagen tror jag...måste kolla upp det också.

Aja skit samma just nu...måste sätta mig och börja plugga...SÅ segt!

Puss o kram...

extra pussar och kramar får: Min son, min älskade underbara sambo, Karin, Fia och Annika.


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja du har så rätt, ekonomi ÄR aldrig roligt :/ Vi har det inte dåligt ställt egentligen antar jag... Min sambo tjänar ganska bra. Det är väl bara det att vi haft så mycket utgifter de sista 3-4 månaderna. Vi har köpt hus och håller på och renoverar och försöker få det viktiga klart innan bebisen kommer! Känns som att vi kommer krypa på knäna kommande månaden... Och eftersom jag är arbetslös så kan jag inte bidra med något, och det tycker jag är jobbigt.

Vad skönt att du fått ett extrajobb i alla fall så att du kan dryga ut ekonomin lite :)

Hur gammal är erat barn?

Ha en bra dag.

2010-03-22 @ 09:23:29
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0