Och i vårt glada lag...

så har vi Malin här idag! Tänk så roligt att Malin är här!

JA. Natten gick strålande och jag sov som en gud...dock i soffan för att Jonas snarkade så jävligt!

Anyways, mys morgon o sen kom Beccis. Promenad till bredden där Johan fick ett pussel och sen köpte jag ett UV"parasoll" till vagnen...inför turikiet resan...så att han kan vara  ute i solen osv utan att bränna sig.
Handlade lite mat och sen tänkte vi promenera hem igen.
Efter att vi gått halva vägen öppnat sig himmlen och jag och Becca fick en gratis dusch medans Johan satt under regnskyddet och myste. Orättvist.

Hem, laga lunch och sen sov Johan och vi kollade på Remember me och snackade goja.

Kvällen har varit grejt och nu sover korven och stor korven tittar på fotboll.

Har det senaste tiden funderat rätt mycket på människor. Jag tycker att jag ofta hamnar i situationer där människor beteér sig dåligt mot mig. Det kan nog handla om diverse olika saker skulle jag tro. Men dem som behandlar mig illa...ja...varför? Jag har ju så många andra människor som verkligen värdesätter mig och den jag är. Ni som bara kastar skit eller ja, skiter i en....vad har jag gjort er?

Jag tycker att jag oftast är snäll, självklart kan jag också vara en bitch och rätt jobbig. Men jag är sällan elak...
Elak - det blir jag när någon behandlar mig illa. Framförallt när jag känner mig kränkt.

Men vad ger en människa rätt att vara elak mot någon? Vad finns det för anledningar?
Kan det vara så att jag är lätt att trampa på? Kanske för att jag är stor? Kan det vara så att det är roligt att göra mig förbannad? Kan det vara så att man kanske är avundsjuk på mig och det liv jag har?

Svårt att säga.
Men jag bara orkar inte med människor som uttnytjar en och trampar på en.
HAtar att vara snäll, kanske borde sluta med det...men då skulle jag nog inte vara jag.
Aja, svammel ala multum!
Nu ska jag göra något vettigt istället. Typ peka finger till någon.

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0