Dem första dagarna på nya året...

Som sagt ett nytt år, nya chanser, nya möjligheter till förfogande. Året har redan börjat bättre än förra, så ptja...blir nog ett bra år...men man ska inte säga för mycket....karma, karma, karma.

Fredagen var som sagt hel lugn....Johan var sjukt trött hela dagen...men sov som en gris natten till Lördag...20-8 UTAN att VAKNA en endaste gång! Jävligt skönt. Sen hämtade mamma och pappa Johan. Jag vilade mig nästan hela dagen, tittade på film med Jonas och så...sen kom Sara...vi drack lite vin, lyssnade på musik och hade kul! sen åkte vi till magget en sväng. Trevligt. Sov dåligt på natten och mådde jätte illa hela söndagen. men jag kanske får skylla mig själv. Fick dock hem en glad unge som vi lekte med...kastade boll, byggde med duplo och lite andra lekar....Johan har börjat springa nu så man får jaga varandra, det är kul...sen att stänga dörren så mamma/pappa får knacka på och Johan får öppna är också kul...hahaha!

Så idag är Johan på dagis, jag har tagit hand om lite viktigt göra och skall snart äta en macka och plugga lite.

Har också gjort en musikalisk upptäckt! The Moxy...deras låt stepdown är GALET bra! Spelar den, Bellas Lullaby, Kings of LEons - Sex on fire och CkYs - Close yet far på repeat...

Någon som har några bra förslag på musik som ligger i den genren?

"You say you’re down on your luck
Hey baby It’s a long, long way up
Hold back now, hold back your fears
You say you’re really down and out
And you feel like there’s no way out now
Let go now let go of your tears some more

How many times have you asked yourself?
Is this the hand of fate now that I’ve been dealt?
You’re so disillusioned this can’t be real
And you can’t stand now the way you feel

I don’t care about what they say
I won’t live or die that way
Tired of figuring out things on my own
Angel’s wings won’t you carry me home?"
Social Distortion - Angel's Wings

Jag tror att texten får tala för sig själv...men jag tror nog att alla känner så här ibland. Denna låt har tagit mig igenom många stunder...

Kommentarer
Postat av: Johanna ♥ Blivande tvåbarnsmamma

Härligt! :D

Jag skulle nog också dansa, men som sagt gå när det blir för mkt och ingen alkohol.

2010-01-05 @ 19:50:55
URL: http://salkert.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0