2009->2010

Nu är det nytt år och nya krafter. Hade en FANTASTISKT härlig nyårsafton med bra sällskap, godmat och många skratt. Jonas, jag och Johan fixade här hemma hela dagen vid fem kom Karin och Nicklas och sen kom Ted. Vi käkade först min favvo förrät...: Gratinerad chevré med ruccolasallad. YUM! SEN! Oxfilé, hemmagjord klyftpotatis, hemmagjord kantarellsås och grönsallad. Vid 23 käkade vi Karins och Nicklas smarriga smörgåstårta!
Vi snackade massa, spelade yatzy och tja, hade allmänt trevligt. Gott Nytt allihop!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Firade min sons 1årsdag! Fått egen tvättmaskin och diskmaskin!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nej...men sen igen tror jag inte att jag la några sånna!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Yesbox! Jocke och Jacque, Angelica och Johan, Åsa och Crille, Hanna och Andreas...sen är det nog några till som jag bara inte kommer att tänka på just nu! Grattis igen!

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej....inte detta år!

5. Vilka länder besökte du?
Portugal

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
hmm...nej. Jag har gjort det jag velat, pretty much.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
29/10

8. Vad var din största framgång 2009?
"jobbet" som mamma...och att vi flyttade från 2:an på 51 med små trånga utrymmen till 3:an på 91kvm med 18kvm balkong och öppna ytor med MYCKET fönster och sjöutsikt...DET är hemma för mig.

9. Största misstaget?
Studentarbetslaget.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Hade influensan i början av 09. Hela familjen blev jätte sjuk.

11. Bästa köpet?
Ojfan...en himla massa...just nu skulle jag säga den nya micron.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Johan!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Familjen och vänner.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Allt med Lady GaGa...hahaha!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det har året har kantats av så många olika saker...men jag känner mig ändå lyckligare then ever!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat och faktiskt insett att andra också kan.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Spenderat pengar på skit?

18. Hur tillbringar du julen?
Med familjen.

19. Blev du kär i år?
Nej, var redan kär!

20. Favoritprogram på TV?
Idol, som vanligt...The Hills och 16 and pregnant.

21. Bästa boken du läste i år?
Alla twiglight böckerna...eller ptja....lyssnat på dem, men jag hinner aldrig läsa...bara kurslitteratur.

22. Största musikaliska upptäckten?

Filthy Youth och Kings of Leon

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Hade inte önskat mig något men vi var så upptagna med Johans födelsedag!

25. Något du önskade dig men inte fick?
Nej, önskar man sig inget blir man inte besviken.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Firade bara med son och sambo.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Finns det säkert.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Som vanligt!

29. Vad fick dig att må bra?
Minna & Jonas.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Robert Pattinson, DUH!

31. Vem saknade du?
Dem som inte fanns

32. De bästa nya människorna du träffade?
Helt klart Rebecca och Malin1


Kommentarer
Postat av: Johanna ♥ Blivande tvåbarnsmamma

Ja flytande alvedon funkar när de gör "lagom" ont, men när det är kaosont hjälper inget. :(



Hur har ni det nu 2010?

2010-01-03 @ 21:23:21
URL: http://salkert.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0