Hej och hå, så kan det gå!

Så där ja! Nu har jag badat i kräks och skit om jag skall vara helt ärlig, men nu är det over with, så gott som jag vet...

Måndag morgon kl 05:00 så vaknar Johan som sovt emellan oss den natten då han bara gnällde i sin säng...jag tar hans napp och skall stoppa den i hans mun då jag märker att det är fuktigt runt hans mun...jag sätter mig upp och tittar på honom, ser dock inte allt för väl då det är rätt mörkt i rummet...jag känner efter med handen och känner att det är rejält blött...spärrar upp ögonen och tjuter "Jonas, jag tror han kräks" Mycket riktigt...2 sekunder senare kaskad kräks den lille mannen över sig, över mig och täcken över kuddar, tja lite här och var...HELVETE! Jonas tar Johan under armarna och ser fövirrad ut, undrar vad han skall göra och jag får bara fram sätt han i badkaret...av med pyjamas, duscha av en hysterisk liten pojke, på med ny blöja, in i ett varmt täcke, och får mysa i pappas famn medans jag byter lakan och torkar kräks...fixar pytte lite välling sen lägger vi oss ner igen och vi somnar om allihop...vaknar 1 timme senare...kräks igen, denna gången var vi lite mer beredda så det blev inte nått i sängen, bara en till förorenad handduk. Upp...tvätta av...lite vatten till Johan, sen kräktes han igen...lite mer vatten, som inte kom upp. Jonas till jobb, jag o johan somnar i soffan. Vaknar, lite mer vatten, Kräks...somnar vaknar, lite mer vatten, efter 2 timmar lite välling...lite mer vila, välling, vila, välling, sen lek, lek, lek...vatten, välling, sova...jonas hem, jag jobba, johan sover när jag kommer hem. Vi slappnar av tänker "va skönt då är det nog över."

Tji fick vi; två sekunder senare sätter lillen sig upp och kräks igen...sov dock gått på natten...vaknar, får lite välling, somnar om...vaknar, leker lite...lite mera välling...kräks...suck...aja, vatten sen lite mer välling då börjar det rinna ur baken ist, det slutade inte heller utan man han inte änns sätta på en ny blöja innan det kommit ut igen...det var tisdag förmiddag det...sov middag i flera timmar...sen försökte vi med middag...fick i sig lite...kräktes iaf inte någe mer...perfekt...sov som stockar på natten.

Onsdag morgon...jag känner mig skummare än skumm...vaknar...Jonas som var dunder förkyld var hemma och går upp med Johan..."fan nu rinner det soppa från lillen igen..." typiskt...min mage börjar vända sig och innan blöj bytet blev påbörjat är det min tur att spy i en jävla påse...det var det som fanns i närheten...happ, byta blöja, kura ihop i soffan i brutala magsmärtor...kräks igen...Johan bajsar och bajsar, jonas byter och tvättar, springer med hinkar fram och tillbaka till mig, hämtar vatten till mig o lillen, åker och handlar och fixar...(han är UNDERBAR karln min. Det vill jag lova.)  Låter mig vila HELA dagen. Beslutar dock att Johan som börjar tillfriskna med fart skall få åka till mina föräldrar och sova över på natten så vi får försöka krya på oss...JAg låg och hade ont, frös som en tok men blev succesivt bättre och bättre under kvällen...sov som en STOCK på natten...vaknade kl 06 imorse och kände mig galet pigg...går upp och STÄDAR...för att få bort så mycket skit som möjligt...bakterier och skit, duschar, bokar tvättstuga så att vi kan tvätta alla våra nyspydda lakan, handdukar och kläder som vi samlat på oss sen måndagen...Johan kommer hem, vi leker och har det skit mysigt...dock var det Jonas tur att må rejält med skit. Han har inte kräkts eller nått sånt, bara mått jätte dåligt, så idag har han fått vila...jag mår mycket bättre men magen bubblar frtf, men jag kräks inte...det är mer, ptja, åt det andra hållet...fast inte så farligt.

Johan mår dock toppen! vilket är det viktigaste, så imorgon blir det dagis för honom!

Till er som insjuknar i vinterkräksjukan tips!

* Blåbärssoppa
* Vätska
* THE!!!

* Var noga med hygienen.
* Så fort du orkar och mår lite bättre:
- Byt lakan i era sängar
- Tvätta handdukar
- städa ordentligt, framförallt toaletten och ytor ni rört er på.

Allt känns fräschare då och tänk på detta; bara för att ni varit vinterkräkiga en gång denna period, betyder inte att ni inte kan bli det igen, därför anser jag att det är viktigt att tvätta lakan, handdukar och sånt samt städa så gått det går för att få bort alla bakterier.

NEjnej, skit på er: ASG!

Nu ska jag sova!

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0