Dag 5 - Vad är kärlek?

  


Kärlek för mig är väldigt stort, det har jag nämnt innan.
Kärlek för mig är min familj och mina vänner, men samtidigt så har jag också en enorm kärlek till musik och litteratur.

Jag älskar min son - Han är för mig evig kärlek och en helt odödlig kärlek. Han fyller mitt hjärta med så galet mycket gläde att jag inte vet vart jag skall börja. Han är kärlekens stora K.

Jag älskar min Sambo - För att jag kan älska att hata honom ibland, haha! Nej, skämtosido. Han är underbar. Han är han och han kommer alltid att vara sig själv. Jag älskar honom för den han är och det kommer jag alltid göra. För mig är han kärlek som är föralltid.

Jag älskar mina vänner - Jag har som man brukar säga: några få men riktigt nära. Jag känner en hel drös med människor och jag är förbannat social...men jag är också väldigt privat. Jag har mina vänner på fingrarna, och då menar jag mina vänner som jag litar på i alla lägen. Ni som har varit med mig länge vet vila ni är, ni är också odödlig kärlek, för ni, underbara vänner - vi har levt genom mycket tillsammans och det har gjort oss starka, och alla ni är unika på olika sätt!

Jag älskar musik - Musiken hela mitt hjärta på många plan. Texter och sköna rytmer. Rytmer och melodier fångar, men texterna gör musiken odödlig. Det är den som gör låten bra. Det är skillnad på Britney Spears - Sometimes och HIM - Beyond Redemption. Texten till sometimes för låten till blaha då den är är skräp och min granne på 12 år skulle kunna skriva den texten. Beyond Redemption finns det något bakom. En känsla och den betyder något, den berör! Min kärlek till musiken är healing. Texterna skall beröra mig och än så länge har två band verkligen rört mig i botten med majoriteten av deras låtar: HIM och Avenged Sevenfold. Tack för mitt liv, varje låt jag hör är underbar! You're in my heart forever.  
(PS. Cred dock också till Papa Roach som har skrivit 3 utav världens bästa låtar enligt mig: Scars, Forever och Hollywood Whore. )

Kärlek till litteraturen - När jag hittar något jag tycker om så kan jag läsa, läsa, läsa. Det blir snudd på besatthet. Men jag är SJUKT petig. Jag läser enbart Stephen King, verklighetsbaserade böcker (bakom stängda dörrar, när blodsband brister....ni fattar grejen?), vampyr böcker och något så löjligt som fan fiction. den som vet vad det är, har läst det. haha. Med andra ord skall det vara verkliga händelser eller totalt overklighet och inte alls verklighets troget. Jag älskar att sugas bort från verkligheten, och det är också en medicin för mig när jag inte mår bra, då får detta att må bättre, för jag har sådan fantasi att jag ser allt som en film framför ögonen, jag blir helt blank. Det är kärlek för mig för att jag blir besatt och jag älskar fantasi världen. 


Fast mest av allt så handlar kärlek om känslor! Det är det som min son, sambo, vänner, musik och böcker gör med mig! utlopp för mina känslor! KÄRLEK!


"Never feared for anything,
Never shamed but never free.
A life that healed a broken heart with all that it could
Lived a life so endlessly,
Saw beyond what others see.
I tried to heal your broken heart with all that I could
Will you stay?
Will you stay away forever?

How do I live without the ones I love?
Time still turns the pages of the book it's burned.
Place and time always on my mind,
I have so much to say but you're so far away.

Plans of what our futures hold,
Foolish lies of growing old
It seems we're so invincible, the truth is so cold.
A final song, a last request, a perfect chapter laid to rest
Now and then I try to find a place in my mind
Where you can say,
You can stay awake forever.
"

So Far Away - Avenged Sevenfold


Jag rekomenderar ALLA att lyssna på den låten. Det är så sjuk jävla bra att det äckligt. Jag gråter floder när jag hör den. Inte bara pga. The Rev, utan också för att jag relaterar till den personligen.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0