Dag 2 - Min första kärlek.




För mig kan kärlek vara mycket. Alltså kärlek till en vän, till en sak, till ett minne, en idol...ja kärlek är väll igentligen allt?
Så för mig att förklara min första kärlek...så blir det svårt. Men jag får välja klyschan och förklara mina första kärlek på ett bra sätt och lämna det dåliga?

Okej.
Första kärleken, får jag väll förklara som min första pojkvän. Namnet lämna rjag utanför, vi kallar honom "S".

Träffade jag när jag var 17 år gammal. Äldre, med 3 år, så då var ju det jätte spännande. Med honom fick jag uppleva mycket. Jag fick uppleva kärlek, absolut. Men också baksidor.
JAg fick lära mig att kärlek kan vara underbart och fantstiskt, men också att det finns svartsjuka och sånt som är mindra kul i ett förhållande.

Jag fick lära mig kärlek inte är enkelt och att man skall ge och ta. VIlket inte gick rung i detta förhållande. Jag vet inte om jag gav eller tog...men jag fick lära mig att kärlek inte skall isolera en från omvärlden. Den man älskar skall inte bstämma det du skall göra, hur du skall leva, vem du skall träffa och när du skall göra det.

Även i ett förhållande så skall man få ha vänner, umgås, göra saker från varandra, men naturligtvis aldrig i hemlighet för varandra. DU skall må bra i ditt förhållande och det skall vara på bådas villkor.

när han började kväva mig så svalde jag och lutade mig tillbax för att jag blev rädd för konsekvenserna. När jag väl slet mig därifrån blev det katastrof utan dess like, men jag kom därifrån och jag behöver aldrig genom leva det igen.

Nu är jag fri och kan andas :)

Smak på första RIKTIGA förhållandet, nej, det var inte mycket att hänga i granen, men det var lärorikt och jag vet bättre nu. Hoppas jag frtf inte är lika naiv, men det tror jag icke. Jag är äldre nu, men det behöver inte betyda att jag vet bättre.

Puss ock Kram.

"Confided in me was your heart; I know it's hurting you, but it's killing me"
Avenged Sevenfold - Unholy Confessions.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0