Destination: sluta röka kampanjen

Fy helvete...livet suger när man ska sluta röka.
Tisdagen blev si så där med rökningen...Onsdagen gick betydligt bättre. Rökte inte på hela dagen.
Fram tills att jag skulle iväg och hämta Johan, sen gå till affären och möta upp Jonas för att handla mat.
Bara på väg till dagis höll jag på bli galen. Jag var varm, mådde illa, var yr i huvudet. Kändes som om jag skulle dö...fy helvete. Så efter shopping turen så rökte jag en och sen rökte jag 1 hemma. Sen tränade jag och ja, då kändes det okej. Aja, dagen idag gick bra fram tills andra lektionen i skolan. Alltså, efter lunch. Huvudet snurrade, jag mådde illa och ville bara försvinna. Klarade mej hela vägen hem....snodde en av Jonas, sen var det bra.
Jag är rätt nöjd. mindre än vanligt och jag ögr det bättre än sist jag slutade iaf.

En sak är då säker: Jag har inte tuggat tuggumi eller sugit på en halstablett sen i Tisdags. GO ME!

Känner mig dock så knäpp inför sluta grejen. Det skall bli underbart att inte röka men hjälp vad jobbigt det känns...jag har rökt sådan stor del av mitt liv att det nästan känns som jag, även fast det inte är det. Hur är det att inte röka när man inte är gravid? Antar att det är likadant, men jag har glömt bort hur det känns...det känns som att jag startar en ny era av livet. Och det är bra, men jag skall inte sticka under en stol att jag faktiskt kommer att känna mig tom ett tag. Det är som att säga hejdå till en vän. Knäppt va? Sjukt om inte annat.

Jag har dock knäckt värre beroenden - så detta skall också gå!

nej, nu skall jag titta TV!

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0