Destination: Skansen

I dag har jag varit på Skansen med sonen och mamma min.
Lite medicin för att det inte blev någe Umeå (pung helvete).

Super mysigt! Johan knatade runt och tyckte nästan mest att en vattenslang var mest intressant...
Fast också Babianerna och vildsvinen...några små apor var också superkul!

käkade lunch och sen somnade Johan i vagnen...då knatade mamma och jag runt och tittade på alla gamla byggnader....sjukt att det känns som att jag knappt sett dem förr! Måste varit en oengagerad tonåring. Jag älskade det nu! Doften av tjära och att det var så gammalt och finns kvar! Underbart!

FIkade och då vaknade Johan, fick lite banan och grädde och sen tittade vi lite mera på djuren...sen bar det av hemmåt....handlade mat och när vi kom hem hade Jonas lagat middag...Johan även fått en fredagspresent...IGEN!
En gigantisk tiger. Ett sånt där gossedjur som nästan känns lifesize! Han blev helt till sig och försökt brottas med den, bära runt den och "red" på den...eller snarare: satte sig gränsle och hoppade upp och ner medans han skrattade så han kiknade...! kul och se tyckte jag.

Imorgon kommer Fia hit, vi skall dricka vin och snacka skit. Hon skulle åkt till Tyskland idag, men det blev inte av det heller...så vi skall deppa ihop imorgon då mor och far har Johan.
Jonas mammas Kina resa blev inte heller av. Så, ja...man märker ju att det är många som blir lidande av detta..
Så vi kommer iaf iväg såsmåning om...till krisithimmelfärd, och då kan vi stanna längre...hoppas bara att vulkan jäveln har slutat spotta ur sig aska då!

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0