Destination: Pollen+sluta röka kampanj.

Har precis kommit hem från att ha lämnat Johan på dagis, skall börja med min Religionsuppgift.
Sen har jag kmmit underfund med en sak...
Det måste ha börjat komma pollen va? Sen i går har jag börjat nya, ögonen rinner och näsan kliar...helvete...måste nästn kolla om jag har clarityn hemma, et borde jag, sen så har jag plockat fram ett paket Propex också, som blev kvar från förra förkylningen, så får vi se vart det leder.

Anyways, har inte bloggat på över en vecka då jag har haft massor att göra.
Förra Onsdagen var jag hemma med Johan då han inte mådde så bra. Jag lyckades även trampa in en gigantiskt glasbit i foten. Grattis.
Torsdagen var jobb och stress till Avesta...välframme hade vi en skön helg med mycket sol och firiskluft.
Sen finns det ju ups anddowns också, men det finns det allid, menjag måste äga en sak: Jag älskar min lilla familj, och Jonas familj är en go hög det med!

Iaf, nu har jag också satt igång min kampanj: Rökfri. Känns som att jag står ensam i den fighten, då Sara och Annika redan har slutat....och Karin och Jonas vill inte sluta....Fia? vill du sluta röka med mig? Äh....va fan, jag gör et själv, jag har ju gjort det förr! Jag får väll helt enkelt tänka på det positiva med att inte röka.

-Man luktar gott
-fräsch andedräkt
-penarna går till bättre nytta
-Min son blir inte lidaneav det
----- ja det finns nog bara en heldrös med positiva saker, finns en sak som är mest positiv för mig: ocjh det är ju att jag alltid vill ha tuggumi eller en halstablett när jag röker,tänk er pengarna man lägger på det också, förutom själva cigaretterna? SAMT att det är ju som godis, socker, aspartam!! fan, ska handla idag så jag ska handla bubbelvatten, det är en bra medicin.

När jag skulle vänja mig av med mitt gamla socer beroende, framförallt att sluta dricka läsk, då drack jag bubbelvatten, och det gick skitabra.

nej nu svamlar jag bara....jag ska kolla dating in the dark från i går och håkans bar!

puss och kram

Kommentarer
Postat av: Från en vän



Låter som en kanon ide att börja ett nytt hälsosamt liv, se till att börja på måndag och sluta på tisdag. Annars kan kilona komma av bara farten:)

2010-04-08 @ 12:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0