Fundering.

gårdagens seminarie var ännu ett "failure." Jag hoppas verkligen att den där "läraren" inte får udnervis nnågot mer efter det här. Jag är rent sagt jävligt förbannad. Men åsido med det. Det är över snart eller hur?

Åkte sedan dem, handlade lite...sprang hem och startade några tvättmaskiner, käkade lunch, plockade lite här hemma...så som jag alltid gör...sen kom Jonas hem, gjorde sig iordning föra tt åka på kurs med min morfar i något nytt material som Dem behöver lära sig för fortsatt arbete på Com Hotel.
Sen kom mor o far med Johan....sen åkte jag o mamma o tränade och på väg hem beställde vi Pizza. bra sätt att ta vara på brända kalorier va? NOT!

Iaf...medans vi väntade så hittade jag en gamal metro och läste en artikel om hur pass mycket man skulle passa sig för vad man la upp på Facebook och på sin Twitter (vad i helvete det nu är.) Några chefer kommentgerade hur dem skulle ställa sig till vissa uttalande osv. Att man skulle tänka på vilka bilde man lägger upp och så. För att tydligen så finns det många chefer och rekryterare som faktiskt söker på just facebook för att se vad det är för någon person dem tänker anställa. Det kan jag tycka är bra på många sätt, för visst finns det röt ägg som skickade CVs från mejl adresser som [email protected] osv.
Då menar jag också att det finns dem som inte riktigt tänker på vad dem lägger upp för något på allmäna sidor som kan tjäna till deras nackdel. Förstår ni vad jag menar?
Alltså: Man måste tänka på vem du anger dig själv från att vara. Var den du är, men tänk på VAD du skriver, VAD du lägger upp, för du vill väll inte att något skall få en fel uppfattning om dig? Det du lägge rupp måste du kunna stå för.

Aja, kanske låter luddigt det där, men skit samma.

Idag är det Onsdag...om en vecka fyller Johan 1....förövrigt fyller jag 26 på Måndag, men det orkar inte jag tänka på. Det är ingen ålder att fira. Allt handlar ändå om Johan för mig, det han får är till lika mycket glädje för mig.

Några roliga saker som har hänt med den lilla under den gågna veckan:

* Han har börjar att leka koncentrerat med leksakerna, undersöker och kan leka tyst väldigt länge. Vilket är positivt för att det bevisar att han har hög koncentrations förmåga.

* Han har börjat äta själv!!! Det är nog det otroligaste av allt. Han äter Vanlig mat. Själv. Min lilla son.

* Går runt i hela lägenheten...men inte helt själv, utan med hjälp av väggarna!

* Sover återigen bättre på nätterna. Inte så mycket bök o gnäll vid omsomning. STort plus!

Nej, nu kommer snart Evelina hit! ska bli kul! laga lite lurre o snacka shit!

puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0