Svininfluensan.

Nu är jag och Johan vaccinerade. Känns skönt, men jag är nervös för biverkningar...of course...
Men som sagt jag känner att det är ett nödvändigt ont. Johan var ju den som verligen skulle vaccineras. Jag vill INTE att han skall bli sjuk, jag tycker att alla skall vaccinera sina barn, det är ju dem som blir sjukast, utav dem som inte har någon underliggande sjukdom. Var inte rädda för att göra det, dem grinar lite som vanligt för att det svider av sprutan, men det går snabbt över.

Jag vaccinerade mig idag för att när vi kom till sollentuna sjukhus så var det ingen kö till vuxen vaccineringen, så jag bara gjorde det. Även fast jag blev förvirrad av en skylt där det stod något om vanliga influensan, så att efter jag vaccinerat mig frågade jag världens dummaste fråga: Vad var det jag vaccinerade mig mot nu?
Hon som hade gett mig sprutan tittade på mig som om jag vore dum i huvudet: Eeh...svininfluensan!?
Jaha, va bra! sa jag, då var det gjort, och gick glatt därifrån.

DÄremot har jag ont i armen nu och jag hoppas mest av allt att Johan klarar sig, jag grejjar att vara sjuk för att jag vet att Johan klarar sig med hjälp av sin far, men om han blir sjuk...det grejjar jag inte riktigt, han har varit risig från och till på senaste, så det rinnande näsan och det lilla täppta som kom nu på kvällen får mig att hyperventilera lite...men men, han åt bra med middag, och de tär ju alltid ett gott tecken!

Sen har jag köpt nya vinter skor. Ett barn bruna uggs. Skit snygga...mojsiga och varma!
Även en stickad tröjja...klänningen jag hade på mig tappade formen och såg inte klok ut...fattar inte varför alla mina kläder helt plötsligt hänger fult? men...ja...det är väll bra, betyder kanske att jag krymper? (sneglar på päronsodan, borde nog inte dricka den?)

Aja, iaf...imorgon skall jag till skolan...så länge vi inte är sjuka...på Fredag skall jag gå i skolan och jobba och på Lördag är det fest!! Yay!

Nej nu alla, nu skall jag kolla på The Hills, sen skall jag nanna sängen!

Puss o kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0