Män som hatar kvinnor.

Varje gång jag går på bio, oavsett film, så blir jag alltid rastlös, tittar på klockan, blir irriterad över att jag får kramp i höger skinka och att jag blir irriterad på alla i biosalongen och att man alltid blir kissnödig. Det hände inte denna gången.

Jag o Jonas åkte in till stan i Lördags vid fem, gick och käkade på Texas Longhorn, sen köpte vi biljetter till filmen Män som hatar kvinnor. Jag har hört massor om den och ville verkligen se den. Så vi traskade iväg och tog 2 drinkar på Galaways och sen gick vi till bion. Satt på tredje raden, inga framför, sköna stolar, mycket benspace, jävligt bra distance från skärmen. Helt perfekt. Filmen startar och jag är fänglsad från början till slut.

tänker inte prata så mycket om själva filmen utan snarare om en tanke jag fick. Det finns så jävla mycket idioter därute som uttnytjar dem svaga, dem missanpassade och utstötta...det är ÄCKLIGT: det får mig att vilja kräkas. Stor del av filmen var mycket om, tyckte ´jag, hur vissa människor anser att dem har rätt att utnyttja, våldta, misshandla andra människor osv, för att döva sina sjua fantasier. USCH. USCH.

Men den väcker mycket i huvudet på en, och det är SJUKT bra. Missa den inte. 

Förövrigt så var kvällen perfekt. Nu ska jag o Johan gå ner till affären. 

Förresten var jag i stan i lördags med mor, kom därifrån med ett par jeans, ett par svarta brallor, två leggings, två linnen, två tröjor, en tunika och en väska. Tack o hej!


Puss o kram! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0