Tidig morgon, stor skillnad.

Efter 3 dygn, 2 sjukhus besök och två sömnlösa nätter, två oroliga föräldrar och 4 oroliga mor och far föräldrar så är saker och ting på väg åt rätt håll. Jag kommer förevigt förstå mina föräldrar och deras oro jäntemot mig när jag ställde till det för mig...och Jojje har bara haft magvirus...

Matade lillen full med pureér igår och han drack vätskeersättning med nappflaska....han gillar inte sprutan. Han klunkade för glatta livet. Var något förvirrad över pureérna och var lite smått onöjd...så på kvällen innan läggdags bröt jag mot reglerna. Skiter jag i, det funkade. Hade det inte funkat hade jag nog grinat. Först åt han lite potatis och morotssoppa och grinade lite. Fick vätskeersättning och drack några djupa klunkar och blev lite tjurig över att det bara var det. Han var inte nöjd helt enkelt. Så jag går in i köket och fixar 100ml ersättning. Och tänker " nu borde det gå åt helvete, men lika bra att jag prövar." Vipps! Jojje tar flarran och klunkar i sig hela förutom några droppar i botten. Glad i hågen var killen och även jag. Han somnade och sov gott från kvart i tio till kl. 05:10 när Jonas gick upp...då funderade jag en stund på hur jag skulle göra....jag gav Johan lite vätskeersättning för att se hur han tog flaskan....japp...funderade lite till men gjorde iordning 100ml. Den slukade han. Inte en droppe kvar. Dock så fick han inte mer ändå bara för att jag vill inte trycka i honom. Då skulle han nog må dåligt tro jag. Men han verkade ändå inte onöjd. Så jag blev lycklig och fixade lite här hemma och nu sover Jojje igen och jag ska vila lite till...ska sätta ner lite HP på laddning så jag ska ha film mys idag...fast en promenad står också på schemat.

Ps. Inge bajs och inge kräk på nästan ett dygn nu!!

Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: linda

coolaste kidzen! hehe.. skönt att lillkillen e på bättringsväg nu!! stackarn.. uuunderbart väder ute promenad imorrn? åker hem till mamma idag o träffar min moster som har leukemi..

2009-03-18 @ 11:19:44
URL: http://blondinlinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0