Magvirus.

Satt hos doktorn igår och fattade inte VAD I HELVETE han pratade om. Okej tänkte jag. Alvedon mot ont i munne ja det blir nog bra. SItter dock i bilen på vägen hem och undrar varför han ska ha alvedon mot diarre och kräkningar. När Jonas frågar var doktorn sa om det kände jag mig nollställd och visste inte vad jag skulle svara....hade ju tydligen inte fått hjälp för det jag sökte för...alvedonen ska jag säga, hjälpte inte.

Så efter sömn och lillen knappt vilja ätaså åkte jag tillbax till danderyd. Vi behövde INTE betala det besöket.
Fick hjälp nästan på en gång. Magvirus. Naturligtvis. Ingen ersättning och ingen gröt. Iaf ingen ersättning på två dygn. Bara pureér utspädda med vätskeersättning och mycket vätske ersättning så ofta som möjligt så att han kissar.
Så det blir morötter, potatis, palsternacka och majs. Morötter, potatis och majs vet jag att han tycker om. Så lillen mår bra nu...han förstår kanske inte riktigt att det är mat han ska äta och bli mätt på...han är ju van vid välling, men det kan göra det hela värre...eftersom det är det han kräks av. Men han är pigg och med...har inte bajasat lika mycket idag, kan bero på att han inte ätit så mycket välling ersättning och inte kommer att göra det. Stoppande pureér.

Så nu ligger familjen i soffan. Jonas har däckat en stund, Johan latjar lite och jag försöker hålla mig vaken.

Hoppas ni alla mammor därute slipper sånt här men någon dänga kommer väll dem små liven åka på förr eller senare...så om allt fortsätter stabilt under dagen och natten så ska jag gå ut och gå med Johan imorgon. Ingen kontakt med andra barn dock och inga turer. Nu är det mat, vätska och friskluft som gäller.

Tack till alla goa vänner jag har. Ni är alla underbara och jag är gladast i världen att jag har er.

Fia, vi kommer att komma på din hejdå fest. Det är om drygt två veckor och Jojje är säkert kry då.

Nu ska jag vila lite.

Puss o kram. Kanske borde äta en korv? jag är hungrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0