Strange world.

Efter, som redan sagt, en underbar helg så har det fortsatt bra. Dock har det idag kommit upp en tanke hos mig....

Fortsatte den perfekta helgen igår med min mor. Vi åkte till Vällingby och shoppade lite till Portugal resan och lämnade Jonas och plutten hemma för lite kvalitets tid, för dem och för oss.

Jag fick en jätte fin klänning, en kjol, badkläder och ett par gladiator skor. Me like.
Till Johan blev det:
En gul två delad UVdräkt,
två kepsar,
två par kortbyxor,
en skjorta,
en lånärmad tun tröja,
ett linne
en tshirt
ett par vita sköna byxor

tror det var allt...anyways, sen hem...äta middag och sen gick vi ner o röstade...sen så tog vi det lungt, lekte med grabben och sen gick vi och la oss..

Idag kom matilda över och sen fanny...

Sprang in i en person jag inte sett på länge och vi pratade lite...en tanke slog mig då. Samhället är inte rättvist.
Vi ser till att flyktingar och dylikt får hus och pengar och jobb...men dem som redan bor här? Som hamnat på utsidan av samhället, på fel bana och sen vill göra rätt för sig? Ska inte dem få möjlighet att starta på en ny kula? ska inte dem få någonstans och bo? Det är orättvist. Att en människa som försöker göra rätt för sig, ta sig ur all skit ska behöva bli spakad i magen och säga att man inte räcker till än en gång? Det är ju så det går runt! Får man ingen chans sitter man ju kvar i skiten? Blev uppriktigt lite ledsen när jag såg en människa som knappt var sig likt, har förlorat så många vänner det senaste året...försöker och försöker och sedan så får han ingen chans. Usch jag blir så arg. Man kunde inte göra mycket mer än att säga att det säkert ordna sig....och då känner man sig nästan dum. när man sen också säger att man ska flytta känner man sig nästan ännu mera dum. Här går man uppåt och en annan får trampa på samma ställe...

Jag trodde samhället skulle vara lika för alla, att alla skulle ges samma möjligheter? Jämnställdhet är tydligen bara ett ord för manligt och kvinnligt...ska det inte också vara så att alla förtjänar samma chans i livet att göra rätt för sig, att kunna leva som alla andra?

jag hoppas verkligen att det ordnar sig för honom. För har han nu lyckats ta sig ur skiten...ja då förtjänar han också en chans, precis som alla andra. Punkt. Så är det bara.

Nejnej...nu ska jag titta på ett avsnitt av The City, sen ska jag krypa till kojs med mina grabbar som redan sover. Imorgon är det lite städa som gäller inför besiktningen av lägenheten på Onsdag, sen så ska jag träffa Karin. Sen så ska jag åka o träna.

Lots of love till er, go vänner!

Puss o Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0