Rullar på ögonen.

Kommer som vanligt nu med lite gnäll om andra bloggar som jag läser ibland. Blir så irriterad när jag läser dem så att jag nästan svimmar. Iaf vissa. Detta tycker jag.

Först och främst finns det dem där som jag kallar fjortisbloggarna. Hujjujj vad kul det är att läsa dem. Men jag kan inte förstå vad dem lever i för värld? att orka håll apåbråka om vem som har bästa läppstiftet, vem som knullade vem, vem som snackade skit om vem, vem som har blondast hår, mest äkta hår, kolla på mig, titta på mig...blablabla. Säkert jätte fina flickor i verkligheten men dear lord. Vill ni ha en bimbo stämpel resten av livet? Tycker ni det är coolt? De tär ju så jävla löjligt. Väx upp, skaffa er ett riktigt liv, riktiga problem....sen kanske folk kommer att se er på ett annat sätt, mer seriöst än nu. Nu är det ju bara ni som gör för att tjäna pengar och bli kända. Mycket moget.

Sen så finns det ju också mammabloggar/föräldrabloggar. Jag ger cred till EN utav dem. Och det är han den där singelpappan...som förlorade sin nyfödda och sin fru/tjej i en bil olycka och numera lever ensam med sin dotter. Otroligt bra blogg, och det som gör den så bra är att han inte är så jävla löjlig som alla andra.

"jag är 17 år och snart mamma, 17 och och redan pappa, jag har massor med barn och är jätte ung..." Jag blir så LESS. Att skylta med att man är förälder som att det är någonting som är helt ovanligt? Det är till o med så vanlgit att de tinte är speciellt att vara ung förälder. Skriv isf för eran egendel för att det ska finnas kvar när ni är äldre. Och kom inte och säg att det är det ni gör, FÖR att då skulle ni inte ha införskaffat bloglovin' och dylikt, eller hur?

(Ps, jag är också mamma....om det inte hade framgått, men jag är inte bara mamma. jag är även jag, sambo, dotter och vän...det har jag sagt tidigare....och nej, man kan inte hitta mig på nå jävla bloglovin' eller prenumeration, jag skriver för mig och för vänner som jag av många anledningar inte kan ha daglig kontakt med, även om jag så ville...)

Värst av ALLT är nog bloggarna som innehåller detta: Stackars mig, stackars mig, stackars mig....jag blir så trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Memememememe....
NU får människan bli så förbannad på mig så hon kokar, det skiner jag i...men...seriously...kunde du möjligvis bli mer patetisk? Jag mår så dåligt, dåligt, dåligt, tyck synd om mig...jag fyller år och ingen smsar mig, det är synd om mig, jag fyller år jag får inte en miljard grattis och ingen tycker om mig. Bu, bu, bu. Vem fan bryr sig? Alla fyller år, alla blir äldre...måste hela världen hoppa av glädje då? Dagen har bara börjat, måste alla hoppa upp ur sängen och skrika jaha!!!! Hon fyller år, lets skriva ett medelande, ett sms, eller säga grattis i bloggen? Uppmärksamhets behov på högsta grad, javisst.
Men grattis på den STORA dagen. Den är SÅ jävla speciell.

(ps. Vill man också  inte visa sin kropp på stranden för att man skäms för den, så är den nog fan värre att lägga upp den på nätet.)


Så nu har jag gnällt av mig.
Min dag har sugit pung och jag har inte gjort ett skit, Johan har lekt, fått sig ett bad, ätit , kliat på sina tänder, sovit och gosat med mig....vi skulle gå ut i fina vädret, men när han ätit vid två somande han och nu har han vaknat...blir väll balkongen ist, så han får lite luft iaf.

sen ska jag ut o springa, nice. och sen på måndag nästa vecka så ska vi skriva kontrakt på lägenheten....yes! Vi får även en nyckel då så att v i kan börja smygflytta! Han är snäll han, herr knapp!

Puss o kram på er.

Ps.
snart kommer min Fia  hem. Me be happy.
Karin och Annika är underbara varelser.
Helena, Åsa och många andra likaså! Me love my friends så much.,

Pss. Jag har fått en kusin. Igår. En pöjk. Nu har Johan en kamrat i släkten.
Min farfar är hemma från sjukan.

Psss.  Jag har en underbarfamilj. Jonas, johan och Ormen...Love em. I love my life.

Kommentarer
Postat av: Annika

Du är så jäkla bra!

Puss

2009-06-16 @ 17:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0