Pengar, pengar, pengar...

Jävla tjat varenda månad...bills,bills,bills...jag HATAR räkningar...När man får barn tycker jag räkningarna ska reduceras faktiskt...typ...iaf i början....eller nä...jämnt...


Precis betalat massor med räkningar. Hejdå pengar! Det SÖG. Jag hatar att betala räkningar just nu, men lite får jag skylla mig själv....vanligtvis brukar det itne vara så mycket men under omständigheterna har det blivit så men nu har jag gjort lite gran i förebyggande syfte och det är ju alltid en bra grej kan jag tycka iaf...lite framförhållning.

Natten varit jobbig...Karln min är täppt i snoken och har snarkat som en jävla DÅRE. VIlket har lett till attjag sovit SJUKT illa. Sen så när han gick upp så fick lilleman mat och vi somande om...dock vill ehan ha mat igen 3 timmar senare...sen lyckligtvis så somnade vi båda om igen....vaknade vid tio och gick upp för att betala räkningar innan plutt vakande...naturligvis måste då en av våra grannar komma och ringa på dörren...vanligtvis brukar jag tycka om honom men nu är han fan jobbig alltså. Igår hade han ringt till Jonte och ville sälja barnböcker till oss, och Jonte sa nej, vi behöver inte nått sånt just nu. Så, bra med det. Tydligen inte. Han kommer alltså och ringer på, lämnar några filmer han lånat förr och lämnar en MASKINSKRIVEN lapp med böckerna och pressar som fan.
"Jättebra kvalité" Säger han. Jag säger att jag inte behöver några böcker. Jamen man måste ju ha böcker tycker han, ja jo, det tycker jag med, men just nu har inte vi pengar att köpa en massa böcker för. "Men va fan Jonas får väll en massa pengar!" Jag rullar lite på ögnonen för mig själv...det tar också ett tag innan pengarna rullar in...men förklara dock än en gång att vi inte har råd just nu...sedan så säger han att jag ska tänka på saken och höra av mig inom någon timma...jo, tjena att jag tänker. NOT. Jag tänker INTE köpa några böcker. Jag har ett barn att försörja...inte någon gubbe som är pank.

Nej. nu ska jag ta o göra mig iordning och ta mig till Coop och handla lite tänkte jag.

Tjing.

Puss o kram,
Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0