Jag är så SJUKT trött på...

Mammabloggar! "jag är 18 år och gravid" , " 15år och gravid med tvillingar", " 16 år o gravid". Lika patetiskt alltihop!
" Jag är i vecka 14, jag är i vecka 16...." Byrålåda, strumpor, ultraljud....

Ja allt det där är fantastiskt och grattis till er att ni skall bli föräldrar, jag önskar er all lycka och era barn kommer att bli jätte fina! Och det menar jag. Men för i helvete....LÄGG AV! Blogga på....men ni gör er så jävla löjliga! Det är massor med människor som är i samma sitts som er...det är inget speciellt med er....bara för att du är 15, 16, 17 eller 18!!! Det var någon som skrev "mamma är ingen ålder, det är något man är." Ja, det håller jag med om. Sätt då inte den kategorin på dig själv.

Min uppfattning om en blogg är att ens vänner ska läsa och ta del av ens liv, eller andra kanske...om dem vill....men allt detta med bloglovin, prenumerationer och vad fan det nu är tycker jag är typiskt behov av att bli sedd och hörd, att någon ska tycka något om en. Läskigt nästan...jaja...ska inte vara elak, blogga på. Men en sak är det som är säker...skulle jag vara i den åldern och vara gravid och sätta det som en slogan så tycker jag att det handlar om uppmärksamhet. Men oh well, keep going.

Jag är förövrigt också mamma...tycker det är helt underbart och jag skriver väll lite om mitt barn, förmodligen för att det är den största delen av mitt liv...men...det är inte allt jag är. Jag är också en dotter, en vän och en flickvän. Jag är Malin OCH Mamma...

Grattis till era bebisar, häng inte ut er själva för mycket bara...finns allt för mångra som gör det. Tänk på era barn.




Förövrigt så har plutten precis somnat....kl 21...skönt...dock somnade sambon när jag nattade liten också...så nu sitter jag här själv på en fredag kväll med ett glas vin och halvglor på lets dance.

Imorgon har mor o far lillen en stund på dagen så att jag ska få storstäda...det behövs...sen ska jag o lillen mysa ensama medans sambon hjälper en vän att flytta.


Jag ska ringa min vän Annika nu...godnatt på er!

Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0