Böcker för barn.

Först var jag väldigt skeptisk, men inte längre. Jag gick med i något som heter Go'boken...då och då får jag åldersanpassade bok paket till lillemannen för en liten summa...först så tänkte jag att det inte var så spännande men han tycker faktiskt det är roligt. Han lyssnar faktiskt och blir facsinerad av bilderna. Detta känns verkligen som att testa teorin i praktiken. På riktigt denna gång och inte bara genom skolan.

Så...i första paketet så fick jag en babybok som var jätte fin...skriver i den då och då....love it! Sen fick han en liten bok som hette en liten prins och sedan en typ fakta bok som hette lek o lär tillsammans som är jätte bra!
Idag fick vi paket två! En bitbok kombinerad skallra och spegel....ska testa den när lillemannen vaknar. Sedan två andra böcker där man ska lyfta på luckor och titta. Kommer nog kunna vara roligt.

Det mest spännande med detta för mig är att detta är något som ingår i min utbildning...eller ja alltså detta med språkutveckling och böckers betydelse för barn är något som ingår i min utbildning...så det är otroligt spännande att se mitt barn, 4 månader vara intresserad av böckerna...det säger mig verkligen någonting....inte bara att det är nyttigt utan faktiskt ett otroligt mysigt sätt att umgås...

anyways, go med i Go'boken om ni har barn! Rekomenderat!


Sen har det inte hänt så mycket...lillen mår bättre dag för dag och det är skönt....idag ska vi ta oss ut och promenera lite granna...vi behöver komma ut...lite luft...ska även panta flaskor...börjar bli fullt i skåpet.

Nejnej, nu ska jag fortsätta kolla The Hills säsong 4! Yay!

Puss o kram .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0