När vi tänder ett ljus i advent...

Häftigt...4:e advent...Julafton på Torsdag. Underbart! Helgen har varit GREAT!
Igår åkte jag till mamma och pappa med Johan kl 9. (Jonas jobbar i helgen) åt frukost och myste lite - Eftersom vi åker till Avestsa på Tisdag, så firade vi Johans jul med mormor och morfar denna dagen! Mycket lyckat!.
Sen iaf gjorde jag mig iordning och satte på mig min ny inköpta tröja som går ner till mitten av låret och mina nya leggings...svarta med stänk av silver...:) och vi åkte iväg till Stinsen medans Pappa/morfar och Johan var ute och åkte pulka!

Mamma och jag köpte klart Julklapparna till Johan och sen till mig och Jonas. Jag tyckte det var kul att få vara med och köpa till mig själv. Hade inte önskat mig något...så det blev bättre så...

Sen åkte vi till Maxi, handlade lite mat, sen åkte vi hem till Mamma o pappa igen. Jonas hade kommit så pappa och jonas åkte och köpte julgran medans jag och Johan slog in julklappar och Mamma förberedde i köket. Johan fick på sig tomte kläderna...sen kom Jonas och pappa med granen...vi fikade lite julfika och sen klädde vi granen till Johans stora förtjusning. Han hade bara sönder en julgranskula, sen sket han i granen och bara tittade på den :) Sen blev det julmusik och paketöppning. 

Johan fick:
- Massor med Duplo
- En "dragmyra" från Brio
- En "dragelefant"
- En väska att stoppa ner saker i och bära omkring på.
- Playdooh
- Bakbord med kvel
- En pott-bok
- en hög med kläder
- En fick ficklampa
- Ett "kladd-förkläde"
...kommer inte ihåg mer.

Jonas fick en jätte fin tröjja, jag fick två koftor som jag valt själv...nästan. 
och två kökshanddukar. 

Sen iaf, så käkade vi kalkon middag...yumm! sen så gick Johan och la sig och vi tittade på Robsinson och åt lite glass. Sen åkte jag o Jonas hem...jag somnade på stört..

Vaknade vid 8 idag, gick upp...och har bara degat tills nu...jag skall ta och städa och organisera bland Johans grejer. (Jonas är och jobbar.)
kl12 kommer sara och vi skall käka lunch och ta en promenad till Barnenshus.
kl16 åker jag och tränar...
vid 17 kommer Karin...

Imorgon så skall jag oJohan ha det härligt här hemma, åka lite pulka?
Sen så skall vi packa och fixa iordning här hemma...sen lider det mot jul! Iväg, iväg till avesta...ska bli SÅ mysigt!!

"Who said that I wasn't right? I lived for years without a life..." CkY - Close Yet Far

Jag låter det tala för sig själv...jag är så jävla nöjd med livet just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0