blogg gnäll igen...

Tänkte börja med att säga att livet går bra, börjar skolan på måndag och är jätte nervös...men det blir nog bra...hamnar ju iaf i samma grupp som Maria och Cheyenne...

sen så nästa helg blir det inflyttningsfest....helgen efter det kanske jag ska hem till Helena....sen den 18e sep så har mina päron 50ärs fest...dagen efter det ska jag på 30års fest....puuhh...hur ska jag hinna med allt? aja, it's all fun, and i make evertyhing work :)


NU ska jag gnälla igen.

Nu får det fan i mig vara nog, för nu blir jag fan nästan förbannad. Alltså inte för att det har hänt mig något eller så...man va? jag ifrågasätter mig verkligen hur du fungerar. Du grinar och snyftar och tycker så jävla synd om dig själv. Hela jävla tiden. DU snackar lika mycket skit om andra, och gör narr av andra, vräker ur sig åsikter osv....men ingen jävel får säga ett jäv la knyst om dig? Hur fan tänker man då? jag kan fan inte förstå mig på dig...jag känner massor med människor med diagnoser av olika slag, och jag är en av dem...men inte ihelvete kan man sitta och skylla hela sitt liv på dem! man har en egen vilja, men du har ingen vilja. Du trivs med att sitta där i ditt självömkande. Du trivs med att grina för uppmärksamhet. Jag börjar faktiskt tro att du inte har någon vilja alls till att bli frisk. För du försöker inte. DU är ELAK. Du är elak för att du tror att du kan ösa på och ösa på och ingen annan får säga ett skit. Världen funkar inte så. Världen och livet handlar om att ge och ta. Men lev du i din bubbla. Gör det. så  får vi se hur det går för dig i livet.

SEn ska jag klargöra en sak. Jag tror att ingen människa i världen har någonsin sagt ett dumt ord om ditt barn. Ditt barn är oskylidgt och vackert som precis alla andra barn är. Det är aldrig någon som har gjort några påhopp om henne.

Jag tror nog att folk ifrågasätter hur en männsika som mår så psykiskt dåligt kan överväga att skffa barn, just av den anledningen till att det ibland verkar som att du inte är kapabel till att klara av det. Det tror jag mycket väl att du kan...men jag måste säga att jag ifrågasätter hur du tänker ibland ändå.
Och det är inget påhopp i någon form om hurvida du är som mamma, alla är vi olika, men jag har också rätt i att ifrågasätta dig så som du har att ifrågasätta mig och många andra.

iaf, detta var det sista jag någonsin skrev om dig. usch vad du gör mig arg.

ps. Amandavardet....ja...jag tycker det var ganska lågt det med, jävligt kul någonstans, men jag håller med hanna kommentaren till punkt och pricka, det var detta som triggade mitt inlägg...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0