Bloggar.

Har på senaste tiden ägnat lite tid åt att läsa massa bloggar på nätet, hyfsat intressant att läsa andras åsikter, prioriteringar och tankar om livet. Dock så har jag som vanligt åsikter om det också haha!

Jag anser att en blogg mest ska vara ägnad åt sig själv. Alltså att man ska skriva om vardagen, sitt liv och vad som händer....för sin egen skuill och för sina vänner. Sen den här stora bloggflugan och att man ska ha "blogglovin" och topplistor och grejjer är nästan lite komiskt. Satt bland annat och läste om någon fjortis brud som inte kan stava...inget vettigt överlag på hennes blogg, dock så är hon i topp...jag undrar varför?? Jag menar inget illa om henne, hon är säkert jätte trevlig och allt sånt...men jag förstår inte varför man läser och intresserar sig? Verkar mest som att folk läser och kastar skit på henne, stackars flicka....men det kanske är det hon är ute efter??

Sen alla dessa JÄVLA mamma bloggar. Shit pommes alltså...why? WHY? Jag är som sagt också en mamma som bloggar men jag känner mig inte som en mammabloggar, och jag fiskar inte efter uppmärksamhet och skriver för mig själv och mina vänner...speciellt eftersom jag har några som inte finns i min direkta närhet utan är spridda i sverige och utomlands. Är det verkligen så att människor idag har sånt SJUKT behov av att bli sedda? Är det fel att bara vara?

...o viktbloggar....seriously....asg...vem fan vill läsa om eran kost, diet, kilon och mått...en sak där kan jag förstå att det är skönt med stöttning när man försöker...men så jävla svårt är det inte. Jag går också den i vikt...men jag mäter inga mått...jag dietar inte, dock att jag försöker att inte VRÄKA i mig. Sen tränar jag tre dagar i veckan, promenerar länge i regel varje dag....men huvudsaken är ju att man faktiskt är frisk och mår bra i sig själv?

Jag tycker verkligen inte om när folk skriker "titta på mig!" och fiskar efter sympatier och dylikt....det känns så meningslöst....det handlar nog om människor som måste ha uppmärksamhet från andra, och har nog en enorm brist på självförtroende....

Nejnej, nu orkar jag inte med detta...ska hoppa in i duschen och duscha av mig svetten från träningen. Disken är diskad, saker undan plockat, Johan sover och Jonas har somnat i soffan....

Jag ska lägga mig o sova efter duschen...galet jävla trött är jag.

Puss o kram på er...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0